Евангелие Вуканово, РНБ, F.п.I.82, л. 189 об._писцовая запись

Идентификатор
Евангелие Вуканово, РНБ, F.п.I.82, л. 189 об._писцовая запись
Название
Евангелие Вуканово, РНБ, F.п.I.82, л. 189 об._писцовая запись
Комментарий
В пространной записи писец Симеон сообщает о своем монашестве. Имя заказчика жупана Вукана было стерто, что позволяет исследователям предполагать, что изначально кодекс предназначался для его брата, Стефана Неманича. Запись выполнена мелким почерком, с лигатурами, что отличает ее от письма Симеона в основном текста. Очевидно, что писцу необходимо было разместить окончание месяцеслова на лицевой стороне л. 189, а запись - на оборотной стороне, поэтому он увеличивает количество строк и делает письмо более плотным. Если в основном тексте на листе размещается от 22 до 30 строк, то на л. 189 - 45 строк, а на л. 189 об., где находится запись - 51 строка.
Транскрипция
«Понеже мнози наченше книги и повѣсти дѣяти, яже о извѣстьныхь вещехь, слючи се и мнѣ, грешьному присно унылому и хуждьшюму всѣхь и нидостоиному назвати се именеми симь мьниха Симеона, вьзвѣстити вса по реду, яже сьврьши владыка всѣхь: прошениемь и молениемь мене грѣшьнаго Симеона старьца, бышаго ме нѣкогда в мирѣ, и еще бо ми сущю не разлючену от рода, ино моление мое не бѣше токьмо: Господи Исус Христось, сподоби ме недостоинаго достоину быти подьети иго твое на се. Онь же яко благь и милостивь рекы: гредущаго [по] мьне не иждену в [ад?]ь, испль[ни] желание мое вьскорѣ узе и об[…] то же чаяхь за многие дьни. И еще сущу ми у манастир[и] вь общежити, и паки ужделѣвьшю ми се, понудихь се изити изь манастира и одь братие и послѣдовати Богу. Не помиловахь себе, ни пощедѣхь немощьные старости [ма?]тере своее за име […] и любимую братию оставихь и сестры и ину прочю [п]рис[н]ь, да сьбудеть се глаголемое не пророкы, ни апостолы, ну самѣмь Господемь нашимь Исус Христомь: всакь, оставлеи матерь и братию, ина прочая, и по мнѣ шьдь, сто крать приеть животь вѣчьны. Давидь бо пишеть: кая польза у крьви моеи, егда сьниду вь истьлѣние, еда исповѣсть ти се прьсть, или вьзвѣстить истину твою? Се врѣме покаяния настоить, яко нѣсть у сьмрьти поминаеи тебе, вь адѣ же кто исповѣсть ти се. И вся сьмысливьшю ми подобихь се страньнь быти кь своему родителю и брати, приемле досаждение и укорение и оба[че] оклеветание одь зьлыхь чловѣкь, а одь врага напасти и брани и паче всѣхь. Ну азь та вса вземлю за име Христово, поменуе [сло]во Давидово: яко тебе ради поругань быхь вьсь дьнь, и паки: туждь быхь знаемымь моимь, и страньнь сынь матери моеи. Симь же всѣмь сьврьшивьшимь се мною грѣшьнымь сподобихь се жити у Пеки у градѣ Расѣ, и написахь сие книге своему господину велиему жупану (стерто около 10 строк). О неизреченьные Богу и божьствьные таины чюе[…]ем[…]ь самодрьжьныхь властелѣхь, тѣмь же изреку о нихь, ужасаю се зѣло умомь же и словомь, обаче дрьзнухь вьспоминаю величия ихь и подвигы душевьные, яже сьврьши небесьны царь о таковѣхь властелѣхь, понеже владыкы […]а Господь нашь Исус Христось по неизьмѣрьнѣи его милости и по изволению прѣсветые госпоже Богородице прѣдасть Христось чьстьны вѣньць велиему жупану Вльку, владычьствующю ему своею срьбьскоовь землею, и Зетьскоовь страноовь, и Поморьскыми градь, […] и Нышевьскими прѣдѣлы велеродьному, велеславьному велиему жупану Вльку, сына самодрьжьнаго господина области своее Стѣфана Немане».
Местонахождение записи
Л. 189 об.
Дата (когда было оставлено)
Ок. 1202 г.
Персона
Симеон, монах (серб. XIII в.)
Тип записи
Писцовая

© 2025 Санкт-Петербургский Институт истории РАН

Войти